Jmenuji se Nadina Cojocaru a jsem výtvarnice a kostýmní návrhářka. Celý život se věnuji umění, od klasického klavíru přes tanec až po kreslení. Vystudovala jsem bakalářský obor choreografie na Univerzitě umění v Kišiněvě v Moldavsku.
V roce 2010 jsem se přestěhovala do Japonska, země, která mě fascinuje jak svou krajinou, tak kulturou. Žila jsem tam šest let, kde jsem intenzivně studovala japonštinu, kulturu a tradiční oblékání kimon. V Japonsku jsem pracovala v oborech spojených s módním průmyslem; jako kreativní ředitelka pro svatební přehlídky, navrhování a šití svatebních šatů, fotografování, líčení a vlasový styling. Poslední dva roky svého života v Japonsku jsem měla skvělou zkušenost s prací pro velkou japonskou společnost, výrobce textilu, kde bylo mou náplní práce pracovat a spolupracovat s návrháři špičkových módních značek z Evropy, Asie a USA.
Po setkání s Jiřím Bubeníčkem v roce 2016 jsem se přestěhovala zpět do Evropy, abych s ním spolupracovala na různých uměleckých projektech. Navrhla jsem kostýmy pro řadu jeho baletů: „Chapeau“ pro Státní balet v Norimberku v roce 2017, „Metropolis“ pro Chorvatský národní balet v Záhřebu v roce 2018, „Processen“ pro Švédský královský balet v roce 2019, „Popelku“ pro Nuovo Balleto di Toscana v roce 2019, online videoprojekt „Tanzgedichte aus der Stille“ v Drážďanech a Sasku v letech 2021–22, „Romea a Julii“ pro Chorvatský národní balet Ivana pl. Zajce v Rijece v roce 2022, „Spartaka“ pro Chorvatský národní balet v Záhřebu v roce 2023, „Bolero“ pro zahajovací galavečer Festivalu Krumlov 2023.
Navrhovat kostýmy pro balet je o tom, aby si diváci všechny postavy zapamatovali. V kostýmu se musí objevit poselství postav. Ráda zkoumám hranice možností svých návrhů a často se snažím kombinovat současnost s historií. Chci, aby každá postava byla něčím výjimečná a aby kostýmy sdělovaly divákům mé představy. Je to jako mít paralelní příběh, který jde ruku v ruce s choreografií a s dramaturgií představení.