Sledujte nás na Facebooku!
CZ EN

Daniel Tesař

Jeden z nejuznávanějších českých odborníků na světelný design se vypracoval mezi špičku svého oboru, přestože jej nevystudoval. Začínal jako dělník v ČKD; určující však pro něj bylo, když získal začátkem 90. let práci jako elektrikář v Divadle za branou II. U režiséra Otomara Krejči, který přikládal scénickému svícení velký význam, se začal o tuto divadelní specializaci zajímat; inspiroval se také možnostmi světelného designu, s nimiž se setkával při hostujících představeních zahraničních, především tanečních souborů. Následně pracoval jako technik v Pražském komorním baletu, kde v roce 1998 vytvořil svůj první koncept scénického svícení.

Dnes je významným českým light designérem spolupracujícím s předními divadelními scénami – Národním divadlem v Praze, Státní operou Praha, Národním divadlem Brno, Divadlem Archa, divadlem Ponec, NoD a dalšími. Patří k nejbližším spolupracovníkům renomovaných tvůrců, jako jsou režiséři Jiří Heřman (Curlew River, Rusalka, Hry o Marii, Parsifal, Gloriana, Tosca, Madame Butterfly, Láska na dáku, Libuše, Liška Bystrouška) a Tomáš Pilař (Voják a tanečnice, La Gioconda, Rusalka, Orfeo) nebo choreografové Jan Kodet (mj. Danse Macabre, Zlatovláska, Čarodějův učeň, Camoufl•AGE, Malá mořská víla) a Javier Torres (Šípková Růženka, La Bayadère).

Produkčně se podílí na významných festivalech (4+4 dny v pohybu, Tanec Praha, Divadelná Nitra) a svůj obor vyučuje na workshopech doma i v zahraničí.