Sledujte nás na Facebooku!
CZ EN

Marek Svobodník

marek-svobodnikTaneční vzdělání získal na konzervatoři v dalekém Brně. Jako tanečník působil v angažmá v Národním divadle Moravskoslezském 2003–2006, Laterně magice 2006–2008 a v Národním divadle v Brně 2008–2012, kde to s přivřeným okem dotáhl až na sólistu.

V současné době je členem baletu Národního divadla a byl vzat na milost i jako stálý host Laterny magiky, kde je mu dovoleno si dvakrát do roka zatančit v inscenaci Kouzelný cirkus.
Jako tanečník vysokého vzrůstu a sošného typu byl a je obsazován do rolí malých a menších, a to jak klasického, tak moderního repertoáru. Za všechny jmenujme například roli Vysokého notáře v Marné opatrnosti ve světoznámé choreografii sira Fredericka Ashtona.
Mimo kamenná divadla spolupracoval s ProART Company, Pas de Theatre, Katedrou alternativního divadla HAMU či Radou starších baletu.

Od roku 2012 je členem skupiny DEKKADANCERS, kde to za pár let dotáhl, opět s přivřeným okem, na jednoho z vedoucích členů souboru.

Jelikož práce v divadle zahrnuje přehršel volného času, začal se během něj Marek Svobodník věnovat choreografii, tedy oboru, kde výška a sošný zjev sehrávají pramalou roli. Není proto překvapením, že i jeho choreografické počiny sehrály stejnou roli v kontextu divadelního dění v Čechách i střední Evropě.

Výběr z posledních choreografií Marka Svobodníka: Inscenační Porada (České Budějovice 2019), Fight for a one thing (Velvet gala, ND 2019), HornyBach (DEKKADANCERS 2019), Tatabojs – Nanopicture live 2019 (Tatabojs+DEKKADANCERS), Hangar18 (DEKKADANCERS 2018), Petite Corde (Bayerische Staatsballett II 2018), Lady Macbeth z Mcenského Újezdu (opera NDM, 2018), Poslední večeře (DEKKADANCERS 2017), Faunovo odpoledne (České Budějovice 2017), Chvilka POEzie (PKB 2016), Obrazy (Divadlo, Kolowrat, Praha 2014), Catch27 (NDB 2013), Čertstory (NDB 2012)