Matěj Šust se věnuje tanci již od malička, v letech 2001–2003 obdržel titul juniorského mistra republiky ve stepu, hned poté nastoupil na Taneční konzervatoř hl. m. Prahy, kde absolvoval v roce 2011. V tomtéž roce nastoupil do souboru Baletu Národního divadla a získal Cenu Grand Prix na taneční soutěži v polském Štětíně. V roce 2013 se stal v Národním divadle demisólistou a zúčastnil se další taneční soutěže, tentokrát v Budapešti, kde získal 3. místo mezi celosvětovou konkurencí. V roce 2015 byl jmenován sólistou Baletu Národního divadla. Ztvárnil řadu výjimečných a hlavních rolí: Dancenyho ve Valmontovi, Ďábla v Louskáčkovia Myšákovi Plyšákovi, Boba Cratchita / Ďábla v Louskáčkovi – Vánočním příběhu, Liška v Čarodějově učni, Prince v Malé mořské víle, Romea a Merkucia v Romeovi a Julii, Kaye ve Sněhové královně, Colase v Marné opatrnosti. Mimo jiné tančil také v Labutím jezeře (Pas de trois), La Bayadère (Solorův přítel) nebo v moderních choreografiích: Ohad Naharin: decadance, Cacti Alexandra Ekmana, Dance at the Crossroads Christophera Bruce, Žalmové symfonii a Šesti tancích Jiřího Kyliána, Dumce Ondřeje Vinklát, ve Chvění a Sólo pro nás dva Petra Zusky, Svěcení jara Glena Tetleyho. Za role Merkucia, Dancenyho a Kaye byl nominován na Cenu Thálie a pro rok 2016 získal Cenu Opery Plus. Vedle interpretace se věnuje i taneční pedagogice a choreografii.