Sledujte nás na Facebooku!
CZ EN

Tomáš Rychetský

Vystudoval Manažerskou akademii. Během studií začal navštěvovat taneční studio DSF pod vedením Daniela Záboje. Po maturitě začíná navštěvovat soukromou taneční konzervatoř v Hradci Králové, přestupuje do Prahy, kde dokončuje svá studia na Taneční konzervatoři hlavního města Prahy (obor moderní a lidový tanec).

V roce 2000 nastoupil do Pražského komorního baletu, kde tančil v choreografiích předních českých, ale i zahraničních choreografů (Jan Kodet Jiří Kylián, Pavel Šmok, Libor Vaculík, Petr Zuska, Christopher Bruce, Patrick Delacroix, Robert North).

Od sezóny 2003 je členem baletu Národního divadla v Praze, kde tančí sborové i sólové role: Pietro v titulu Lucrezia Borgia (Libor Vaculík), Stamping Ground, Last Touch (Jiří Kylián), Álbum Familiar (Conny Janssen), Through Nana’s Eyes (Itzik Galili), Ibbur, Requiem, Little extreme, Svěcení jara (chor.: Petr Zuska), Gypsy v Carmen (Mats Ek), Popelka (Jean-Christopher Mailot).

Jako choreograf realizuje díla Bratři (Tanec Praha 2001), Alterego (Eurovizní soutěž v Londýně), Válka růží (Choreografická soutěžní přehlídka ČR 2001), Omylem andělem, Positivní…? (zařazena do repertoáru Pražského komorního baletu), Šťastná sedma, Č4yři (festival Tanec Praha 2004). V rámci Miniatur v ND vzniká jeho první samostatná choreografie Bezpředmětná křehkost, která je oceněna jako nejlepší autorské dílo roku 2005. Vzniká projekt NANOPICTURE, který je inspirován „Nanopříběhem“ od české hudební skupiny TATABOJS. V roce 2006 jsou to “židovské písně” Zlomené sny, dále „O ART“ na Haffnerovu seranádu W.A.Mozarta s orchestrem a baletem Městského divadla v Brně. V roce 2007 jsou to choreografie Take this out!, Pandemonium a Nevyřčené ticho – pro balet Národního divadla v Praze. V roce 2008 společně se Š.Benyovszkým, O.Kotrčem a T.Kopeckým inscenují Morir de cerveza – autorské ne- i taneční divadlo (PKD).
Spolupráce s Viktorem Konvalinkou a Pavlem Hejným v roce 2009 vede k založení samostatné tvůrčí skupiny profesionálních umělců. Právě s Pavlem Hejným vyhrává video-artovou soutěž se zadáním vytvoření video-artu k Janáčkově Sinfoniettě. Supervizorem projektu byl Jiří Kylián. Nedokončený kus zaznamenává úspěch ve  finále mezinárodní choreografické soutěže v Plzni, získává 1. cenu pro nejlepšího choreografa a prémii za nejlepší autorské dílo Nepojmenované pocity pro Jana Váňu – Kyjev (2011). Tvoří Sólo 5 kroků k Tobě pro 420people v komponovaném večeru (Kuneš-Rychetský-Naharin 2009), dále JAKSTOHOVEN a spolupracuje s Emirem Fadduou (Palestina): Side Effects (2010). Vzniká celovečerní multimediální projekt TIMING – spolupráce s L.Trpišovským, P.Tejnorovou a orchestrem Berg a společný projekt návrhářky Heleny Fejkové, jazzové zpěvačky Jany Koubkové a DEKKADANCERS „JAZZ – FASHION – DANCE“. V roce 2011 vzniká Kill de Bill, Deka pod dekkou (pro Bohemia balet).

Na sklonku roku 2011 realizuje výjimečný projekt NANOPICTURE rearranged – přepracování původního tanečního představení (s D. Stránským a TataBojs), kterému předcházela Ležatá 8 Tour – spolupráce DEKKADANCERS na největším koncertu tourné TataBojs v Praze. Společně s P.Hejným v létě natočil videoklip této skupině – Opakování.