Dnes mezinárodně uznávaný choreograf Jiří Bubeníček byl v průběhu své předchozí téměř 25leté taneční kariery jedním z nejlepších baletních sólistů světa. Jeho vystoupení vždy vyvolávala bouřlivé nadšení: mezi mezinárodní hvězdy ho dovedlo jeho jemné hudební cítění spolu s jedinečnou taneční technikou a hereckým instinktem. Choreograf John Neumeier pro něho vytvořil v Hamburském baletu (Hamburg Ballett) řadu rolí, z nichž se až legendárním stalo jeho ztvárnění slavného tanečníka Václava Nižinského v inscenaci „Nijinsky“.
V Hamburském baletu Jiří Bubeníček tančil v letech 1993–2006 (z toho od roku 1997 jako první sólista), poté se stal prvním sólistou baletního souboru Semperovy opery (Semperoper Ballett) v Drážďanech. Zde tančil až do roku 2015 velké množství rolí v dílech známých choreografů (např. Petipa, Fokin, Balanchine, Cranko, MacMillan, Kylián, Inger, Forsythe, Godani, Celis), včetně choreografií uměleckého ředitele souboru Aarona S. Watkina. Jako sólista hostoval po celém světě: kupříkladu v pařížské Opeře tančil roli Armanda v Neumeierově baletu „Dáma s kaméliemi“ s nejvýznamnějšími balerínami té doby. Za tuto roli získal mimořádné ocenění Benois de la Danse (2002). Je to jedna z mnoha cen v jeho kariéře, jmenujme alespoň cenu Espèces na mezinárodní baletní soutěži Prix de Lausanne, nebo Cenu Mary Wigman, kterou uděluje Semperova opera v Drážďanech.
Od roku 1999 se Jiří Bubeníček začal vedle své kariéry tanečního umělce věnovat také choreografii. Seznam jím vytvořených choreografických děl je skutečně působivý: obsahuje přes sedmdesát titulů, a to od tanečních miniatur přes spíše abstraktní choreografie až po celovečerní dějové balety. Mezinárodní uznání získává zejména jako choreograf – vypravěč příběhů. Mezi úspěšné inscenace patří například balet „Romeo a Julie“ (Jiří Bubeníček obdržel nejvyšší počet diváckých hlasů, za něž získal cenu Borise Papandopula za nejlepší představení sezóny 2021/22), „Rusalka“ (2017), „Anita Berberová – královna noci“ (Anita Berber – Göttin der Nacht, 2016), „Doktor Živago“ (Doctor Zhivago, 2016), „Piano“ (The Piano, 2018), „Proces“ (Processen, 2019) a „Popelka“ (Cinderella, 2019). Za svůj balet „Carmen“ (2019) byl choreograf vyznamenán cenou Europa in Danza, jednou z mnoha, které mu byly v průběhu času uděleny.
Taneční a choreografické umění Jiřího Bubeníčka se často objevuje ve vysílání mezinárodních televizních stanic a je zachyceno na nosičích DVD. Vedle založení vlastního souboru Les Ballets Bubeníček, s nímž cestoval po světě s vlastními choreografiemi, se umělec navíc angažuje v sociální oblasti a usiluje o kulturní sbližování. V roce 2017 byl poctěn Stříbrnou medailí hlavního města Prahy, výjimečným oceněním jeho rodné země.