V květnu letošního roku posílil řady sólistů Pražského komorního baletu mladý dvaadvacetiletý italský tanečník Leonardo Germani. Seznamte se s ním v následujícím rozhovoru.
Odkud pocházíte, Leonardo, a jak jste začal s tancem?
Narodil jsem se a vyrostl v Itálii, má rodina pochází z Ancony. Je to jeden z největších přístavů v Jaderském moři, který leží necelých sto kilometrů od Rimini a asi dvě stě kilometrů od Říma. Dětství v mém rodném městě bylo nádherné.
A jak jsem začal s tancem?
Odmalička jsem byl živé dítě, rád jsem se hýbal, a když mi bylo asi devět let, o mé budoucnosti rozhodl jeden školní muzikálový projekt. Zpívalo se v něm a tančilo, a i když mi zpěv tak nešel, do tance jsem se bezhlavě zamiloval a ta láska už mě neopustila. V naší rodině se to zatím nikomu přede mnou nestalo (směje se). Později jsem tanec studoval na prestižní škole, baletní akademii Opus Baletto ve Florencii. Hned po roce jsem začal tančit i s baletním souborem této akademie. A tam jsem měl možnost pracovat s různými zajímavými choreografy…
Zaměřil jste se na klasický či moderní tanec nebo kombinaci obojího?
Věnoval jsem se kombinaci všech žánrů. Měli jsme každodenně několik lekcí tance, trénoval jsem balet, modernu i contemporary. Miluji současný tanec, ale musí být technický, s dokonalými linkami, nemyslím každopádně ani neoklasiku ani taneční divadlo.
S kým zajímavým konkrétně jste pracoval? Kdo vám pomohl v kariéře?
Byl to třeba Philippe Talard, choreograf, bývalý sólista světových souborů, například baletu Maurice Béjarta, a umělecký ředitel mnoha projektů, který je fantastický. Úžasná je i Arianna Benedetti, a její specifický minimalistický styl, který v sobě mísí současný tanec a pop. Ta mi také dala hodně. Za poslední roky jsem dost cestoval, což mě hodně profesně obohatilo, byl jsem v Maroku, Lucembursku, Francii, Španělsku, a v létě na vídeňském festivalu ImPulsTanz, kam jsem díky vítězství ve florentské taneční soutěži Expression získal stipendium na dvoutýdenní workshopy. Největší evropský taneční festival každoročně učiní z Vídně taneční hot-spot, na mnoha vídeňských pódiích máte možnost vidět to nejlepší z mezinárodní taneční scény, inovativní projekty mladých tanečníků i pozoruhodné premiéry.
A jak jste se dostal do Čech? Kdo vás přivedl na tuhle myšlenku?
Zmíněného Philippa Talarda, s nímž jsem pracoval ve Florencii, pojí přátelství s Igorem Vejsadou, současným baletním mistrem pověřeným vedením Pražského komorního baletu. Philippe mi zavolal a pověděl, že Pražský komorní balet vyhlašuje konkurz na doplnění sólistů. Přijel jsem tedy zkusit štěstí, ačkoliv jsem v Praze do té doby nikdy nebyl. A v konkurzu uspěl. Po měsíci stráveném tady musím říct, že je to nádherné město. Smlouva s Pražským komorním baletem je na rok, co bude dál, to uvidíme. Zatím je práce se souborem naprosto skvělá a po Itálii se mi nestýská.
Kdo je váš oblíbený choreograf či umělec?
Zbožňuji kanadskou choreografku Crystal Pite a také se mi moc líbí práce španělského choreografa Ivána Péreze.
Prozradíte mi na závěr váš osobní sen?
Chci tančit a nikdy nepřestat. Přál bych si být schopný na sobě ještě po mnoho a mnoho let kontinuálně pracovat. Leonardo Germani (nar. 1994) Leonardo Germani absolvoval v roce 2014 na jedné z nejprestižnějších baletních akademií v Itálii – Akademii Opus ve Florencii. Po dokončení studia tančil v Opus Ballet Company, kde měl možnost pracovat s mnoha významnými choreografy, jakými jsou například Philippe Talard, Arianna Benedetti, Loris Petrillo a Vasco Wellenkamp. Leonardo se zúčastnil také mnoha workshopů s choreografy (Dominique Lesdema Soňa Rodriguez, Laura Aris, Francesco Nappa, Arianna Benedetti, Giacomo Quarta, Angela Placanica, Aurelie Mounier). Řádným členem Pražského komorního baletu se stal v květnu 2016.
« Zpět do sekce Napsali o nás
Sdílet článek na: Twitter • Facebook